ICT Opleiding
ICT Opleiding
Helpdeskmedewerker
Een mooie en goedbetaalde carriëre in de ICT.
Algemeen
Support is een belangrijk onderdeel van veel grotere bedrijven. Er kan behoefte zijn aan interne support voor medewerkers of externe voorklanten. Een Helpdeskmedewerker is iemand die te hulp schiet bij vragen of problemen op het gebied van ICT.
Wat doet een Helpdeskmedewerker?
Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware ben jij als Helpdeskmedewerker het aanspreekpunt. Die rol is doorgaans wat algemener dan bij bijvoorbeeld de Technical Support medewerker. Als Helpdeskmedewerker weet je door te verwijzen naar de juiste persoon wanneer vraagstukken te complex worden.
Een aantal mogelijke taken van een helpdeskmedewerker:
• Aannemen, registreren en afhandelen van binnenkomende telefonische meldingen
• Registreren en afhandelen van binnenkomende meldingen via e-mail
• Technisch aanspreekpunt voor collega’s
• Doorverwijzen naar bijvoorbeeld monteurs
• Signaleren, verhelpen en melden van storingen
• Proactief vertalen van klantmeldingen naar (verbeterde) technische oplossingen
• Actualiseren en optimaliseren van werkinstructies
Waar werken helpdeskmedewerkers?
Helpdeskmedewerkers zijn werkzaam op de ICT-afdeling van bijvoorbeeld dienstverlenende bedrijven, overheidsorganisaties, webwinkels, telecomaanbieders en andere organisaties waarbij dienstverlening in een ICT-omgeving plaatsvindt. Collega’s met wie ze in aanraking komen zijn bijvoorbeeld technical support medewerkers, medewerkers klantenservice, storingsmonteurs, systeembeheerders, software architecten en applicatiebeheerders.
Wie ben jij?
We vragen geen specifieke voorkennis. Je bent in staat op mbo+ niveau te functioneren, je hebt een proactieve houding en helpt mensen graag verder.
Waar werken helpdeskmedewerkers?
Helpdeskmedewerkers zijn werkzaam op de ICT-afdeling van bijvoorbeeld dienstverlenende bedrijven, overheidsorganisaties, webwinkels, telecomaanbieders en andere organisaties waarbij dienstverlening in een ICT-omgeving plaatsvindt. Collega’s met wie ze in aanraking komen zijn bijvoorbeeld technical support medewerkers, medewerkers klantenservice, storingsmonteurs, systeembeheerders, software architecten en applicatiebeheerders.
Specificaties
Soort product | Opleiding |
---|---|
Studielast p/w | +/- 18 uur |
Studieduur | Flexibel |
Afronding | Diploma |
Niveau | ◾▫️▫️▫️▫️ |
Studiemateriaal | Online |
Toegang | 365 dgn |
Taal | Engels |
€2.448,00
Of betaal €68,- per maand!
Heb jij een uitkering via het UWV? Klik hier voor de omscholingsmogelijkheden.
Waarom GetCertified Opleidingen?
- Voor iedereen en op elk niveau
Flexibel, alles op je eigen tempo
- Erkende diploma’s en certificeringen
- Live support en een heel jaar toegang!
Belastingvoordeel met een GetCertified opleiding
Je kunt de studiekosten voor een GetCertified opleiding, die aansluit op je beroep of toekomstige beroep, aftrekken van de belasting. Dat maakt studeren nog voordeliger! Een extra reden om vandaag nog te beginnen met een van onze opleidingen.

Brochure downloaden
Wil je meer gedetailleerde informatie ontvangen over deze opleiding? Vul onderstaande gegevens in
en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.

Offerte aanvragen
Wil je een offerte op maat omdat je bijvoorbeeld grotere aantallen wil bestellen vanuit je bedrijf of omdat je een gespecificeerde offerte nodig hebt om iemand voor te leggen? Dat kan! Vul onderstaand formulier in en wij proberen binnen 1 werkdag contact met je op te nemen!
Dé opleider in de ICT
GetCertified biedt diverse opleidingen voor mensen die aan de slag willen binnen de ICT. Ben jij klaar voor een juniorrol als Softwareontwikkelaar, Netwerkbeheerder of misschien wel Cyber Security Specialist? GetCertified Opleidingen is al sinds 2001 de specialist in Nederland op het gebied van omscholing naar beroepen in de ICT. Grijp deze kans richting een mooie carrièreswitch. Schrijf je vandaag nog in en wij verzorgen je digitale leeromgeving.