IT Support Technician Helpdeskmedewerker
Een mooie en goedbetaalde carriere in de ICT.
Specificaties
Let op!
Momenteel is het alleen mogelijk om je in te schrijven of een offerte aan te vragen via de mail.
Vraag een offerte op / schrijf je in via: info@getcertified.nl
Over de opleiding IT Support Technician Helpdeskmedewerker
Een IT Support Technician biedt technische ondersteuning aan gebruikers van computersystemen, software en hardware. Ze lossen problemen op zoals verbindingsproblemen, softwarefouten en installatiekwesties. Vaak beantwoorden ze vragen via telefoon, e-mail of chat, en begeleiden gebruikers bij het oplossen van hun problemen. Daarnaast registreren ze incidenten, escaleren complexe issues naar hogere niveaus en zorgen ervoor dat IT-systemen efficiënt blijven werken voor de organisatie.
In een opleiding IT Support Technician leer je basiskennis van hardware, software, netwerken en probleemoplossing, klantenservicevaardigheden, IT-beveiliging, en hoe je technische ondersteuning biedt via verschillende communicatiekanalen. Daarnaast wordt basiskennis verstrekt op het gebied van Microsoft 365 omdat binnen de meeste organisaties gebruik wordt gemaakt van Microsoft technologie.
Je studeert online in je eigen tempo én op een plaats en tijd die bij je past. Daarnaast zijn er gedurende te traject enkele virtueel begeleide sessies gepland waarin de stof wordt uitgelegd en je je vragen aan de trainer kunt stellen.
- E-learning: Duik in onze uitgebreide online modules, allemaal in het Engels voor optimale voorbereiding op het Engelstalige examen en de grotendeels Engelstalige werkomgeving.
- Mentorbegeleiding: Sta er niet alleen voor! Onze ervaren mentors staan klaar om je bij te staan. Er zijn verschillende onlinebijeenkomsten waar je met je mentor in verschillende onderwerpen duikt. Er is ruimte voor vragen en je mentor bereid je voor op je examen.
- Examensimulatie: Ga vol vertrouwen je examens tegemoet met onze innovatieve examensimulaties die onderdeel zijn van het lesmateriaal.
- Praktijklabs: Bij enkele courses is een lab omgeving onderdeel van de course. Daarnaast worden als onderdeel van de course praktijksituaties getoond waarmee de theorie tot leven komt. Ervaar de echte wereld met de hands-on labs en pas je kennis direct toe!
De opleiding IT Support Technician is interessant voor mensen met een passie voor technologie, probleemoplossing, en klantenservice, die graag anderen helpen met IT-gerelateerde problemen en die willen werken in een dynamische omgeving.
Voor de opleiding IT Support Technician moet je basiskennis van computers, interesse in IT, communicatieve vaardigheden en Engelse taalvaardigheid hebben.
Na het afronden van de opleiding IT Support Technician kun je verschillende taken en rollen vervullen, zoals:
IT Helpdesk Medewerker:
- Bieden van technische ondersteuning aan gebruikers via telefoon, e-mail, of chat.
- Oplossen van veelvoorkomende IT-problemen zoals softwarefouten, netwerkproblemen, en hardware storingen. Technisch Support Specialist:
- Geavanceerdere technische problemen analyseren en oplossen. Ondersteuning bieden voor specifieke software of hardware.
Systeembeheerder (junior):
- Basistaken uitvoeren zoals gebruikersbeheer, het installeren van software, en het monitoren van systemen.
- Ondersteunen van senior systeembeheerders bij dagelijkse taken.
Netwerkondersteuner:
- Helpen bij het configureren en onderhouden van eenvoudige netwerkopstellingen.
- Oplossen van netwerkgerelateerde problemen zoals verbindingsissues.
Klantenservice IT:
- Bieden van ondersteuning aan klanten met technische vragen.
- Documenteren en escaleren van problemen indien nodig.
Met deze vaardigheden kun je effectief bijdragen aan het functioneren van IT-ondersteuning binnen een organisatie en een cruciale rol spelen in het helpen van gebruikers met hun technische uitdagingen. Weet dat met dit traject de basis is gelegd en dat je hierna vooral in de praktijk verder moet ontwikkelen. Je bent dus klaar voor een startfunctie.
Tijdens de opleiding IT Support Technician leg je voor elke module een examen af. Als je het examen niet haalt, krijg je de kans om een herexamen te maken.
Voor het Microsoft MS-900 examen wordt eenmalig een Microsoft Fundamentals exam voucher verstrekt. Wordt het examen behaald, dan wordt een Microsoft MS-900 certificering behaald.
Daarnaast krijgt iedere deelnemer na afronding van de officiële Microsoft een achievement badge waarmee de prestatie op LinkedIn kan worden gedeeld.
Deze opleiding kost €4796,00. Daarvoor krijg je:
- 4 maanden toegang tot jouw persoonlijke online leeromgeving
- Ruim 150 uur aan lesmateriaal, bestaande uit 3 modules, inclusief bijbehorende examensimulaties en praktijklabs
- Voor elke module een examen (inclusief herexamens)
- Live training van een docent op vooraf geplande momenten
- Heb je al meer voorkennis of meer tijd beschikbaar om de stof te doorlopen? Dan hebben we optionele verdiepende modules die je als extra kunt volgen en waarvoor je ook een certificaat kunt verkrijgen wanneer je het examen met succes afrondt.
Betaalplan
Wil je dit bedrag niet in één keer betalen? Wij willen iedereen de kans geven om zich van een goede positie in de arbeidsmarkt te verzekeren. Daarom bieden wij de mogelijkheid om zonder rente en zonder extra kosten onze opleidingen in 12, 24 of 36 maanden te betalen. Deze betalingsregeling staat niet geregistreerd bij de BKR. Kies je voor een betaalplan, dan kun je deze opleiding al vanaf €133 per maand volgen.
Kijk voor meer informatie op Omscholing UWV
Brochure downloaden
Wil je meer gedetailleerde informatie ontvangen over deze opleiding?
Waarom GetCertified?
- Hoog slagingspercentage
- Start wanneer jij wilt
- Live support
- Erkende diploma's en certificeringen