Zo vraag je
jouw STAP
budget aan

Yes, goed nieuws! Je hebt je ingeschreven voor een opleiding en kan je STAP budget gaan aanvragen bij het UWV. Op 17 maart om 10:00 uur gaat de eerstvolgende registratieronde open. Zorg dus dat je voorbereid bent.
Hieronder vind je alle belangrijke informatie om ervoor te zorgen dat jouw STAP aanvraag voor de gekozen ICT opleiding goed wordt verwerkt door de overheid.
Volg deze 6 stappen om jouw inschrijving compleet te maken
1. Vooraanmelding door GetCertified
Wij melden je alvast aan bij het STAP portaal. Wij verwerken elke werkdag in de ochtend en aan het eind van de werkdag de nieuwe aanmeldingen. Hier hoef jij niks voor te doen.
2. Log in op www.stapuwv.nl met je DigiD
Als wij jouw gegevens hebben verwerkt, kun je in het STAP-portaal inloggen met je DigiD. Ga hiervoor naar: www.stapuwv.nl.
Let op: zorg dat je iets voor 10 klaar zit, vorige keer waren er lange wachtrijen (10+ uur) voor mensen die later begonnen.
3. Vul je persoonlijke studentnummer in
Vervolgens vul je in het STAP-portaal jouw persoonlijke studentnummer in (deze heb je ontvangen in de bijlage tijdens je aanmelding). Jouw aanmeldgegevens worden daarna direct getoond in het portaal.
Ben je je studentnummer kwijt? Stuur ons dan een mail. Wij sturen je dan jouw studentnummer nogmaals op.
4. Upload jouw persoonlijke STAP-aanmeldingsbewijs
Upload daarna jouw persoonlijke STAP-aanmeldingsbewijs. Deze vind je in de bijlage die je tijdens je aanmelding hebt ontvangen (PDF).
Let op! Je hoeft geen factuur in te dienen.
5. Je krijgt van ons bericht of jouw aanvraag is goedgekeurd
Heb je alles ingevuld en is je aanvraag ingediend? Het UWV zal aan ons doorgeven of je mag starten met jouw opleiding. Na goedkeuring door het UWV krijg je van ons te horen of je kunt starten met jouw opleiding. Het UWV maakt het geld direct over aan ons. Je hoeft zelf dus NIKS te betalen!
6. Let’s go!
Je kunt nu beginnen aan je nieuwe opleiding.
Heb je nog vragen over het aanvragen van jouw persoonlijke STAP budget?
Veelvoorkomende problemen bij het aanvragen van STAP
Hieronder vind je een aantal problemen die wel eens voorkomen tijdens het inschrijven. We leggen je uit wat je in deze gevallen moet doen om toch je STAP budget te kunnen aanvragen.
Mijn aanmeldgegevens worden niet direct getoond in het STAP portaal
Worden jouw aanmeldgegevens niet direct getoond in het STAP portaal? Dan heeft het UWV je inschrijving nog niet verwerkt. Maar geen probleem! Je moet dan handmatig je gewenste scholing aanklikken. Hoe? Dat leggen we je uit in de 5 stappen onder de afbeelding.
1. Je komt in bovenstaand scherm terecht in het STAP portaal.
2. Selecteer jouw aanmeldbewijs bij het onderdeel 'Upload uw STAP-aanmeldbewijs'.
3. Vul je studentnummer (staat op je aanmeldbewijs) in bij het onderdeel 'Student-, klant- of inschrijvingsnummer'.
4. Klik op de blauwe button met 'Zoeken' en selecteer de opleiding zoals deze ook vermeld staat op je aanmeldbewijs.
5. Klik op volgende om het aanvraagproces voor jouw STAP budget te vervolgen.
Ik kan mijn STAP aanmeldbewijs niet (meer) vinden
Nadat je een opleiding met STAP hebt aangevraagd via de website van GetCertified, ontvang je van ons een mailtje met daarin jouw persoonlijke aanmeldbewijs. Kan je deze mail niet meer vinden, dan kun je het beste de opleiding opnieuw aanvragen via onze website. Je krijgt dan direct een nieuw aanmeldbewijs toegestuurd via de mail. (Tussen de aanvraag en het verzenden van het aanmeldbewijs zitten maar een paar seconden, je hoeft dus niet zo lang te wachten). Heb je het aanmeldbewijs nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Kom je er niet uit met het aanvragen van jouw STAP-budget of heb je andere vragen? Wij helpen je graag!